2016. június 8., szerda

Lekvár címkék bevetésen - és egy kis befőzésre lelkesítés kisgyerekes anyukáknak (is)



Nemrég mutattam, hogy milyen szuper új hobbit találtam magamnak a krétarajzolásban... mutattam az eperlekvárhoz készült terveimet is, ma azt nézhetitek meg, hogyan mutatnak a kész üvegeken:)

Elkezdhetünk egyébként már most gondolkozni a karácsonyon, elég menő mostanában a gasztroajándék, s ehhez névre szóló, saját címkét tervezni gyerekjáték!





Mióta van befőzőautomatám, sokkal szívesebben állok neki két kisgyermek mellett lekvárt főzni. Ugyanis fázisokra bonthatok egy olyan folymatot, ami korábban egybefüggő órákat igényelt (és ez gyerek mellett...... értitek:).



Most úgy néz ki nálam egy befőzés, hogy 
1. a gyümölcsöt megpucolom, mosom, cukrozom. Mehet a hűtőbe. 
2. Amikor van időm, gyorsan összefőzöm. Nem kell azonnal üvegezni, ha éppen felébred, nyüsszög, veszekedik valaki. Maradhat a tűzhelyen kihűlésig...... ha aznap nincs rá időm, akkor újra irány a hűtő. 
3. Akár másnap elmoshatom az üvegeket (én mondjuk pálinkával kiölbítem és ezzel a fertőtlenítés részét lerendezettnek tekintem:). 
4. Üvegekbe töltöm az akár HIDEG lekvárt!!!!!!! 
5. Mehet az automatába, onnan a polcokra. 

(pár éve még ritkaságnak számított, ma már nagyon sok helyen lehet kapni befőzőautomatát)

Nincs napokig dunsztolás paplan alatt, meg "ne menj oda", "ne vidd el a takarót", "ne játszatok a befőttekkel", "ne ugrálj rajta"...................amiből a gyerekeim kb annyit hallanak normál esetben, hogy "blablabla.....blabla......."

Szóval így, azért elég anyabarátnak mondható a befőzés. 

Ja és akkor mutatom a lekvárkáimat, idén nagyon kitettem magamért (ma szabadnapom van, így ezzel relaxáltam, normál esetben azért csupaszon landolnak a polcokon:).




TIPP: gazadaboltban vásároltam ezt az eredetileg növényekhaz használatos gyapot miacsudát (asszem ez a neve:), mert azonnal éreztem, hogy ez valami natúr dekorációhoz ideális lesz. Pár száz forint volt egy hatalmas tekercs. Ugye-ugye???




Van nekem egy 7 éves lánykám. MINDENT készít velem, mindenben ő is részt vesz. Minden műhelytitkomat ismeri és bizton állítom, hogy néhány év múlva komoly segítségem lesz. Ahogy meglátta, hogy fekete papírra rajzolok, azonnal ő is kért egy csíkot. 

Azt szeretem benne, hogy mérhetetlenül elégedett tud lenni a saját munkájával is, állhatatosan ül mellettem - akár éjjel is néha - és "dolgozik" velem, mellettem. 





Sokat gondolkoztam, hogyan lehetne kiváltani a HOME MADE kifejezést. A házi valahogy nem ugyanaz..... nem? Kipróbáltam egy "OTTHON KÉSZÜLT" feliratot, szerintem közelít érzésben.... 
Nyitott vagyok új ötletekre egyébként, nyugodtan írjátok:)


A címkék képeit itt találjátok, le lehet menteni, nyugodtan használjátok, ha tetszik, másolható szabadon, ingyenesen (elvégre nem életem főművei, inkább ötletnek gondolom,:)


Néhány éve, amikor még "csak" anyukáként tengettem itthon napjaimat, "zöld" blogot írtam, melyben megosztottam a tapasztalataimat Veletek élhető, kipróbált, környezetbarát praktikákról, megfizethető beszerzési helyekről, kimondottan babáknak való egészséges, helyettesítő dolgokról. 
Akkor is született egy eperlekváros poszt, benne hogyan váltható ki a bolti zselésítő vagy a zselatin kukoricakeményítővel, vegyszermentes tartósításról, eperföldekről, epres finomságokról. Kisgyerekeseknek ajánlom elsősorban, bár a benne mutatott tortát mindenki imádni fogja:)





Lájkold itt a facabook oldalamat, ha szeretnél hírt kapni új cikkekről, vagy BOHO design újdonságokról, nyereményjátékról, akciókról:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése